Tengerésztorta

TORTAIMÁDÓ: Tengerésztorta

Első lépésként kerestem, és találtam egy alkalmas hajó-fotót, és egy helyi üzletben készíttettem róla egy ehető, színes ostyaképet, ez lett a torta teteje.

Második lépésként készítettem egy kisméretű, 17 cm átmérőjű, kb. 7 cm magas kupolatortát. Ezt a kis tortát beépítettem egy nagyobb tortába (26 cm átmérőjű). Hát nem mondom, súlya is lett, magassága is, de rendesen.

Hozzávalók:

1 db sárga 5 tojásos piskóta tortalap, gáztepsi méretű
1 db 5 tojásos kakaós, kerek tortalap (két egyforma lapra szelve)

4 evőkanál rum
1 dl tej
1 tojás

15 dkg porcukor
2 evőkanál kakaópor

1 dl kávé (neszkávé)
10 dkg vaj
5 dkg durvára vagdalt, pirított dió
5 dkg mazsola
5 dkg lekvár


Krém:

6 dl tejszín (nálam „Hulala” növényi hab)
5 dkg porcukor

0.3-0.5 dl kávé
8-10 dkg durvára reszelt étcsokoládé
1 csapott evőkanál zselatin


Tetejére:

10 dkg porcukor
1 tojás fehérje
½ citrom
1 db ostyakép, a hozzá tartozó hideg tortazselével

4 dl tejszín


Elkészítés:


A sárga, vékony piskótalapot akkora hosszúkás háromszögekre szabtam ki, hogy ki tudjak bélelni vele egy gömbölyű aljú tálat (nálam a fém salátástál volt), és a tetejére is vágtam egy oda illeszkedő, kerek lapot.

A szabást szó szerint értem, túl friss volt a tészta, és késsel nehezebben boldogultam, így egy hirtelen ötlettől indíttatva, a jó éles Fiskars ollómmal kiszabtam a cikkeket. Nagyszerűen ment, meg is voltam magammal elégedve, hogy ezt kiadta az agyam, mert ez eddig még nem jutott az eszembe. Na, mondom, vajon egy igazi cukrász vajon mit szólna ilyen módszerekhez? -, lehet, hogy náluk ez már szentségtörésnek számít, ki tudja.

A torta belsejét, és a kerek lapot megöntöztem a tejjel, amibe 2 evőkanál rumot kevertem, ebből jutott még a barna lapokra is valamennyi.

A tojást a cukorral, kakaóval, kávéval gőz fölött összefőztem, míg egyneművé nem vált, s hagytam hűlni.

A vajat csipetnyi sóval habosra kavartam, hozzáadtam 2 evőkanál rumot, a kihűlt kakaós krémet, a tészta összemorzsolt maradékát, a diót, mazsolát, és robotgéppel krémesre kevertem.

Az üreget megtöltöttem a masszával, ráhelyeztem a lekvárral megkent tetejét, erre még egy húsvágó deszkát is, és kissé lesúlyozva, a hűtőben pihentettem másnapig
A töltelékből maradt kevés felesleg, meglazítottam valamennyi lekvárral, és a barna lapok egyik oldalát megkentem vele, majd az alsót a megkent oldalával felfelé kapcsos tortaformába helyeztem.

A lap köré ajánlatos hajtogatott alufóliát tenni, nekem műanyag tortakarikám van erre a célra, amit oda lehet illeszteni (Dr.Oetker).

A tejszínes krémhez a keményre vert tejszínhabba kevertem a csokoládét, és a kis lángon, kávéban feloldott, már nem meleg, de még folyós zselatint.
Ebből a krémből kentem egy ujjnyi réteget az alapra, szépen ráhelyeztem óvatosan a kupolatortát, és a többi krémmel teljesen bevontam úgy, hogy fölötte is legyen némi réteg. Rátettem a barna lapot a megkent felével lefelé.

Most lett már akkora, hogy a nagyméretű tortatartó dobozom tetejét nem tudtam teljesen ráborítani.

Tetejére cukormázat simítottam, ehhez a porcukrot jól kikevertem a tojásfehérjével, és a citromlével. Ezt a mázat azért készítettem, mert szilárd felületre kell felvinni a képhez tartozó hideg zselét. Betettem a hűtőbe, hogy dermedjen a torta.
Ezután ment rá a zselé, majd a fotó, és tejszínes díszítés.


(Még itt utólag megjegyzem, hogy az üzletben javasolták a hideg zselét a fotó alá, sőt a fél adagot egy tortára. Most utólag találtam egy részletes leírást az ostya használatáról, hát itt zseléről szó sincs, de egyéb hasznos tanácsok igen. Na, majd legközelebb eszerint készítem, de az üzlet jól ellátott az infóval, mondhatom!)

Nincsenek megjegyzések: